Діагностика компресорного обладнання
Діагностика компресорів та компресорного обладнання - першорядне завдання при виявленні проблем у роботі компресорної установки. Загальні механічні причини відмови роботи компресорного блоку можуть бути пов'язані з недостатнім або неправильним мастилом, витоком в ущільненнях, потраплянням сторонніх матеріалів і компонентів у внутрішній простір блоку стиснення, а також зношенням підшипників. Крім того, підшипники двигуна можуть вийти з ладу.
Найчастішою причиною відмови роботи гвинтового блоку є заклинювання його підшипників. Гвинтовий компресор має два типи підшипників. Перший тип – підшипник ковзання. Цей тип підшипників може зруйнуватися, коли масло, що розділяє два його кільця, забруднюється або коли підшипник зазнає сильних навантажень. Другий тип підшипника, що використовується у гвинтовому блоці – це роликовий підшипник кочення. Він може вийти з ладу з кількох причин:
- «Збій мастила» (низький тиск олії, низька в'язкість олії або вона містить конденсат).
- Надмірна подача мастила.
- Неправильний монтаж.
- Механічне втручання тощо.
Оскільки компресори є невід'ємною частиною багатьох виробничих процесів підприємств, важливо, щоб їхня робота регулярно контролювалася. Якщо регламентне технічне обслуговування та вібродіагностика не виконується своєчасно, то наступний ремонт, який піде за цим, може бути дуже дорогим. Крім того, простий обладнання призводить до додаткових витрат.
Правильно та своєчасно виконана вібраційна діагностика підшипників стискаючого блоку та електродвигуна дозволить уникнути непотрібних матеріальних витрат та збільшить термін служби компресорного обладнання.